
Zakaj je spletna analitika pomembna za rast poslovanja podjetja?
Ste se tudi vi že kdaj znašli pred vprašanjem »Kaj mi objave, s katerimi se trudim na socialnih omrežjih pravzaprav prinašajo?«. Morda je vaše socialno omrežje vrhunsko urejeno, vendar zaradi nepoznavanja statistike celotne Facebook oz. LinkedIn strani ali posameznih objav, ne izkoriščate celotnega potenciala omrežja?
Se morda sprašujete, koliko obiskovalcev obišče vaše spletno mesto in koliko le-teh ste na svojo spletno stran pripeljali s katerega izmed družbenih omrežij? Slišali ste že za CTR, veste, da je pri analitiki pomemben, vendar ne veste točno, kaj pomeni?
O vsem tem bomo govorili v seriji prispevkov v prihodnjih tednih.
vendar – Kaj spletna analitika pravzaprav sploh je?
Kljub temu da analitika marsikomu ne diši in se veliko raje ukvarja z urejanjem spletne strani, s samo pripravo vsebine na družbenih omrežjih in mreženjem s sledilci, je poznavanje statistike posamezne platforme in lastne spletne strani nujno za uspeh na nasičenem trgu. S poznavanjem statistike svoje spletne strani in družbenih omrežij bomo lahko zastavili primernejše in učinkovitejše kampanje, targetirali prave skupine potencialnih kupcev in tako izboljšali poslovne rezultate našega podjetja.
Ko slišimo besedo analitika, si večina v misli prikliče grafe in tabele, ki vsekakor igrajo pomembno vlogo tudi pri spletni analitki. Kljub temu pa moramo biti pred pričetkom analize seznanjeni s številnimi pojmi, ki nam bodo olajšali razumevanje dogajanja na spletnem mestu in na družbenih platformah.
Spletna analitika ni sestavljena zgolj iz analize statistike družbenih medijev, pač pa nujno zahteva tudi analizo ciljnega spletnega mesta. Samo analiza obojega nam lahko namreč pomaga pri izboljšanju poslovne strategije.
KATERE SO PREDNOSTI SPREMLJANJA SPLETNE STATISTIKE?
ANALITIKA SPLETNE STRANI
Pomaga pri analizi spletnega mesta
Spletna analitika nam pomaga analizirati promet, ki pride na naše spletno mesto. S pomočjo spletne analitike bomo enostavno ugotovili, koliko potencialnih strank in uporabnikov obišče in brska po naši spletni strani. Analitika nam pove tudi, od kod prihaja večina potencialnih strank, kaj so počeli na spletni strani in koliko časa so na njej preživeli.
Omogoča ciljanje idealne publike
Za vsako podjetje je izjemno pomembno, da najde pravo ciljno skupino, saj lahko informacije o svojem produktu oz. storitvi le-tako učinkovito posreduje potencialni stranki. Tudi pri tem nam lahko pomaga spletna analitika, ki nam priskrbi informacije o tem, kako in kje najti pravo občinstvo ter kako ustvariti vsebino, ki bo dotično publiko zanimala.
Omogoča izboljšanje uporabniške izkušnje na spletni strani
S pomočjo spletne analitike lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo na naši spletni strani ter tako poskrbimo, da je stran uporabniku prijazna, posameznik pa se bo na njej zadržal dalj časa.
ANALITIKA SOCIALNIH OMREŽIJ
Ponuja možnost izboljšave produkta
Stranke nam pogosto pomagajo z ocenami in komentarji produktov in storitev različnih ponudnikov na spletnih omrežjih. Ob analizi ocen in komentarjev lahko svoj produkt oz. storitev prilagodimo tako, da bo kar najoptimalnejša za našega kupca.
Omogoča kvalitetnejše ciljno trženje
Z analitiko socialnih omrežij lahko blagovne znamke enostavno pridobijo informacije o demografskih značilnostih ter zanimanjih svoje publike in potencialnih strank. To lahko podjetja kasneje uporabijo za ciljanje v marketinških kampanjah, ki so tako vsekakor uspešnejše.
Ves čas korak pred konkurenco
Analitika družbenih medijev daje podjetjem vpogled v njihovo blagovno znamko in tudi v to, kaj počnejo njihovi konkurenti. Podjetjem omogoča boljše razumevanje težav, ki jih imajo stranke z njihovimi izdelki in storitvami in jim pove, na kak način stranke uporabljajo njihove izdelke. To podjetjem pomaga razumeti njihove prednosti, pa tudi slabosti. Vse skupaj podjetjem omogoča ustrezno ukrepanje. Ko kupci čutijo, da je blagovni znamki resnično mar za njihovo mnenje, to sčasoma vodi do povečanja dobrega imena in daje podjetjem konkurenčno prednost pred drugimi ponudniki.
NEKAJ OSNOVNIH POJMOV, DA BO RAZUMEVANJE ANALITIKE NA SPLETU ENOSTAVNEJŠE
Da bo razumevanje statistike na družbenih omrežjih enostavnejše, bomo danes pojasnili nekaj pojmov, ki jih moramo pri analizi statistike poznati.
SPLETNA MESTA
Traffic source, ki ga v slovenščino najbolje prevedemo kot “vir prometa” predstavlja vir iz katerega ljudje pristanejo na vaši spletni strani. Lahko gre za direktno iskanje v spletnem brskalniku, reklame, socialna omrežja…
Time spent on site predstavlja čas, ki ga posmeznik preživi na spletnem mestu.
Ta podatek je za lastnike spletnih strani in trgovine izjemno pomemben, saj nam pove ali je spletno mesto za uporabnika zanimivo in nas v primeru (pre)kratkih obiskov spletne strani sili v izboljšave.
Bounce rate je tesno povezan s časom obiska spletne strani in predstavlja odstotek obiskovalcev, ki vstopijo na spletno mesto in ga takoj nato zapustijo (“odbijejo”), namesto da bi nadaljevali z ogledom drugih strani znotraj istega spletnega mesta. Višji % bounce rate-a torej pomeni uporabniku manj zanimivo oz. manj prijazno spletno mesto, ki zahteva izboljšave.
Praviloma velja, da je bounce rate v % od 26 do 40 odličen. 41 do 55 % pa predstavlja povprečje.
SOCIALNA OMREŽJA
Engagement rate oz. stopnja angažiranosti je metrika, ki se uporablja za merjenje stopnje angažiranosti, ustvarjene z vsebino ali oglaševalsko akcijo blagovne znamke. Stopnja angažiranosti se nanaša na raven interakcije sledilcev z objavljenimi vsebinami.
Izračuna se kot skupna angažiranost, deljena s skupnim številom sledilcev, pomnoženo s 100.
Stopnja angažiranosti zagotavlja natančnejšo predstavitev uspešnosti vsebine kot zgolj gledanje absolutnih metrik, kot so všečki, delitve in komentarji.
Gre za metriki, ki v analitiko socialnih omrežij velikokrat vneseta nemalo zmede, saj sta si na prvi pogled zelo podobni.
Reach oz. doseg je skupno število ljudi, ki vidijo predstavljeno vsebino.
Impressions oz. prikazi pa predstavljajo število prikazov vsebine, ne glede na to, ali so sledilci nanjo kliknili ali ne.
CTR (Click-through-rate) predstavlja razmerje med prikazi in kliki. Metrika se najpogosteje uporablja za merjenje uspešnosti ključnih besed in oglasov.
CTR pomeni število klikov, ki jih prejme predstavljena vsebina, deljeno s številom prikazov vsebine: kliki ÷ prikazi = CTR.
CPC (Cost-per-click) oz. cena na klik pove, koliko nas stane klik na vsebino. Za določitev stopnje, ki jo plačate na klik, lahko uporabite preprosto formulo Stroški oglaševalske akcije / število klikov = CPC