Družbena omrežjaAli je organska rast na socialnih omrežjih sploh še mogoča? 

Ali je organska rast na socialnih omrežjih sploh še mogoča? 

Novi digitalni trendi in kompleksne spremembe platform postavljajo v ospredje vprašanje, ali je s pomočjo organskega delovanja na socialnih omrežjih rast na njih sploh še mogoča. Algoritmi na platformah, kot so LinkedIn, Facebook in Instagram v ospredje namreč postavljajo plačljive objave, le te pa postajajo vse dražje. Kako se torej soočiti z novimi izzivi in doseči prepoznavnost, ki si jo tržniki in podjetja želijo? Je to še mogoče doseči z organskim delovanjem na socialnih omrežjih ali moramo poseči tudi drugih metodah, ki nam pri tem pomagajo?

Kaj je “organsko trženje” in kaj je »organsko vodenje socialnih omrežij«? 

Organsko trženje je tista vrsta trženja, ki na podlagi rednih marketinških aktivnosti, časa in algoritmov prinese »naraven promet«. Nasprotje organskemu trženju stoji plačljivo trženje. Pri slednjem podjetja investirajo v različne oblike oglasov, promocij vsebine pa tudi v plačljivo pridobivanje t.i. “leadov”.

Podjetja v smislu organskega trženja ne vlagajo finančnih sredstev v oglase na socialnih omrežjih, promocijo objav ali na primer v Google oglaševanje. Pač pa s pomočjo organskih aktivnosti spodbujajo prepoznavnost znamke, dejavnost na socialnih omrežij podjetja ter nenazadnje prodajo storitev oz. produktov.

Ko govorimo o »organskem vodenju socialnih omrežij« govorimo v večini o stalnih objavah na posameznem omrežju, lepo urejenih profilih oz. straneh podjetja ter interakciji s sledilci.

Glavni izzivi organskega trženja

Delovanje digitalnih platform in tega, kako se vsebina prikazuje v digitalnem svetu, postajata vse bolj kompleksno. Podjetja, ki si lastijo socialna omrežja, kot so LinkedIn, Facebook, Instagram služijo predvsem s pomočjo oglasov. Zato so v njihovem interesu predvsem plačljive objave in oglasi, kar se kaže tudi v naravnanosti algoritmov samih.

Še nekaj let nazaj je bilo za novo blagovno znamko razmeroma enostavno pridobiti organske sledilce in ustvariti velik doseg svojih objav brez plačila za promocijo. Zdaj temu ni več tako. Eden izmed podatkov, ki ga lahko najdemo na Hootsuite nam pove, da je povprečni doseg organske objave na Facebooku le 5,20 %, kar pomeni, da vsebino vidi približno eden od 19 sledilcev.

Ali to pomeni, da z organskim delovanjem na socialnih omrežij ne moremo več uspeti? Prav gotovo ne. Organsko delovanje je izjemno zaželjeno, pravzaprav nujno za uspešno prisotnost podjetja na trgu. Zavedati pa se moramo, da je vse skupaj zahtevnejše, kot je bilo pred leti, pa tudi časovno bolj zamudno –  a zato nič manj pomembno.

Prednosti organskega trženja v primerjavi s plačljivim oglaševanjem 

Kljub temu, da je organsko delovanje na socialnih omrežjih in doseganje rezultatov s pomočjo le-tega nekoliko težje, pa se lahko pohvali tudi s številnimi prednostmi.

Nižji stroški. V primerjavi s plačljivim oglaševanjem organski promet ne zahteva neposrednega plačila. 

Dolgotrajni učinek. Organsko trženje predstavlja naložbo v donosnost in pripomore k dolgotrajni vidljivosti vsebine.  

Pridobivanje strank. Organska vsebina nam lahko pomaga pritegniti pozornost potencialih strank in doseči večjo prepoznavnost naše blagovne znamke. 

Kakšen je torej odgovor na vprašanje: »Ali je organska rast na socialnih omrežjih sploh še mogoča?« 

Organsko trženje vse kakor še zmeraj predstavlja ključen vir prepoznavnosti in ohranjanja tržne moči, zato je organska prisotnost na socialnih omrežjih ne le zaželjena, pač pa nujna. Drži pa dejstvo, da uspešna organska rast na socialnih omrežjih zahteva svojo doslednost, nemalokrat pa je treba poseči tudi po dodatnih marketinških tehnikah – SEO optimizaciji, e-mail marketingu itd.

Naš nasvet za uspešno implementacijo in rast organskih rezultatov je sledeč:  

Analizirajte svojo publiko. Preden začnete z izvajanjem aktivnosti, premislite, kdo so vaši sledilci, kakšna komunikacija je potrebna ter katera platforma je najbolj primerna za doseg vaših ciljev.

Bodite ustvarjalni in dosledni pri ustvarjanju vsebin. Reden in neprekinjen tok vsebine je ključen za interes in gradnjo odnosa s sledilci. Ljudje hrepenijo po kakovostnih vsebinah, zanimivih informacijah in navdihujočih objavah, ki morajo postati nepogrešljiv del naše vsebine.

Poskrbite za avtentično vsebino. V svojo zgodbo lahko vključimo tudi svoje sledilce in uporabnike, s tem pa dosežemo rast skupnosti in zajamemo zanimive zgodbe in izkušnje naših kupcev.

Spremljajte delovanje algoritmov. Za uspeh na socialnih omrežjih je ključno, da poznamo in podrobno razumemo delovanje algoritmov posameznih platform. Vsaka aplikacija družabnih medijev, od LinkedIna do Tiktoka, ima algoritem. Poznavanje vsakega posameznega algoritma in najboljših praks, ki delujejo v posameznem okolju, nam bo pomagalo povečati doseg in vsebino približati večjemu številu ljudi.

Vsaka platforma oz. vsako socialno omrežje ima sebi lastne specifike. Pohvali se lahko s svojimi prednostmi, vsekakor pa ponuja tudi določene slabosti. Na vsakem omrežju se zadržuje tudi nekoliko (ali zelo) drugačna publika, ki se na vsebino tudi drugače odziva. Zelo pomembno je, da svojo strategijo prilagodimo vsakemu posameznemu omrežju in pri teh strategiji vztrajamo.

Povežite se s svojimi sledilci. Spremljajte komentarje, odgovarjajte na vprašanja in poskrbite, da se bodo vaši sledilci in stranke počutili slišani.

Sodelovanje v posamezni objavi z všečki, delitvami in komentarji, je bistvenega pomena za povečanje dosega dotične objave ter profila kot takega. Zato je pomembno, da že na začetku poskusite ustvariti več odzivov na svojo vsebino in poskrbite, da jo bo videlo več ljudi. Za pomoč lahko poprosite tudi zaposlene, naj komentirajo ali delijo vsebino, ki jo objavite, da bo ta v dobrem položaju pri algoritmu.

Uporabljate močne CTA-je. Komentiranje, deljenje in všečke na objavah lahko vzpodbudimo tudi s pomočjo močnih in jasnih CTA-jev. Le-ti naj jasno povedo, kaj od svoje publike želimo.

Ne pozabite na analitiko. Pozanimajte se, kako se vaše občinstvo odziva, izluščite uspešno komunikacijo in optimizirajte svojo strategijo.

Bodite potrpežljivi. Organska rast na socialnih omrežjih zahteva čas in skupek aktivnosti, preden se bodo prikazali rezultati. Bodite dosledni in verjamete v svojo strategijo.

Želite izvedeti več o trženjskih trendih, vzpostaviti uspešno strategijo in doseči rast organskih rezultatov?
Na voljo smo vam, da vas podpremo in vam pomagamo prodreti v svet preudarnega oglaševanja.

POVZDIGNITE SVOJE POSLOVANJE NA NOV NIVO

SKUPAJ Z NAMI

Visokokakovostne rešitve po vaši meri.

KONTAKT

info@sleek.si
Videm 18M
1262 Dol pri Ljubljani