Oglaševanje na družbenih omrežjih – kaj pravi statistika?
Si želite izboljšati svojo strategijo trženja na družbenih omrežjih? Ali pa ugotoviti, kako uspešni ste bili v določenem obdobju ter morda poiskati nove priložnosti? Aplikacije in platforme se nenehno razvijajo, z njimi pa se spreminja tudi način interakcije na spletu, kjer se danes srečuje vedno več uporabnic in uporabnikov. V nadaljevanju vam bomo predstavili nekaj glavnih statistik na področju uporabe najbolj priljubljenih družbenih omrežij.
Koliko časa na spletu preživi povprečen potrošnik ?
Glede na statistiko iz januarja 2022 naj bi 3,96 milijarde svetovnega prebivalstva uporabljalo družbena omrežja. Število uporabnikov neprestano raste, prav tako pa tudi količina časa, ki ga preživimo na družbenih omrežjih – povprečno 95 minut na dan. Med temi omrežji, je potrebno posebej izpostaviti TikTok, ki je s 105-odstotno rastjo uporabnikov trenutno najhitreje rastoče družbeno omrežje.
Je Facebook še vedno najbolj marketinško izkoriščena platforma?
Platforma Facebook kljub težavam na področju varovanja osebnih podatkov, ki povzročajo pomisleke pri uporabnikih, še vedno ostaja glavna oglaševalska sila. Seveda je ob tem pomembno oceniti, ali je oglaševanje na Facebooku prava odločitev za vaše podjetje ali blagovno znamko, pri čemer lahko pomagajo sledeči podatki:
- Kljub polemikam okoli njihove politike o zasebnosti, Facebook še vedno ostaja svetovno vodilna platforma za oglaševanje (93 %).
- To družbeno omrežje je zaslužno za 25 % vseh izdatkov za digitalno oglaševanje.
- Vsak tretji odrasli redno prebira novice na Facebooku.
- Na Facebooku je trenutno približno 10 milijonov aktivnih oglaševalcev.
Kaj pa prihodnost Instagrama?
Instagram ima približno 2 milijardi uporabnikov. Kljub temu se vedno več vplivnežev odloča za večinsko uporabo platforme TikTok, kar pomeni upad mladih uporabnikov za sicer priljubljeno omrežje.
Vendar prihodnost ni tako temna, kot se zdi, saj jo rešujeta relativno visoka stopnja interakcije uporabnikov ter nova funkcija e-trgovine. V primerjavi s Facebook-om (8 %) Instagram z 81 % izstopa v statistiki o aktivnem sodelovanju uporabnikov na omrežju. Ob tem kar 44 % uporabnikov tedensko nakupuje izdelke na Instagramu.
LinkedIn – trgovanje med podjetji
LinkedIn se je s svojim razvojem uveljavil kot osrednje omrežje za poslovno sodelovanje in mreženje. S stalno rastočo oglaševalsko platformo predstavlja odlično priložnost za sodelovanje in trgovanje med podjetji (B2B). Ob tem so se v letu 2021 prihodki od oglasov na platformi povečali za kar 37 %. Več kot 50 % vseh tržnikov že uporablja LinkedIn. 16.2 % uporabnikov vsak dan uporablja LinkedIn platformo. Kar 48,5 % pa vanjo prijavi vsaj enkrat mesečno.
Mešani občutki glede Twitterja?
Twitter je v zadnjih letih postal prava vroča točka za politične razprave, smešne in družbeno kritične meme ter nenazadnje tudi za navezovanje stikov z različnimi blagovnimi znamkami. Torej, »vsega po malo«, a vendar na veliko?
Prihodki platforme še vedno rastejo in so v letu 2021 iz 647 milijonov dolarjev zrastli na kar 1,284 milijarde dolarjev. Njihovi prihodki so se torej zvišali za kar 51 %. Twitter uporablja 436 milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, pri čemer kar 52 % teh platformo uporablja vsak dan. #DigitalMarketing pa je s 47 % najbolj priljubljen hashtag.
Pinterest – platforma s pisano paleto uporabnikov
Ko gre za družbena omrežja, pogosto pozabimo na platformo Pinterest. Prav zato smo lahko še toliko bolj presenečeni, ko izvemo, kako predani in angažirani so uporabniki tega omrežja. Platforma ima kar 400+ milijonov mesečno aktivnih uporabnikov, ki v povprečju mesečno potrošijo dvakrat toliko kot uporabniki na drugih platformah. Po podatkih samega omrežja večina uporabnikov najraje uporablja prav to platformo za iskanje novih izdelkov in kvalitetnih storitev.
Hitra rast TikTok-a
V le nekaj letih je TikTok zrastel v obvezen sestavni del oglaševanja blagovnih znamk na družbenih omrežjih. Baza navdušenih uporabnikov še vedno raste, prav tako pa se povečuje količina časa, ki ga uporabniki preživijo na tem omrežju. 62 % uporabnikov TikToka meni, da so TikTok objave najprimernejši način za navezovanje stikov s strankami. Poleg tega pa kar 39 % potrošnikov, ki so del generacije Z pravi, da na njihove potrošniške odločitve neposredno vplivajo objave, ki jih zasledijo na aplikaciji TikTok. Za to generacijo je TikTok novi Instagram.
TikTok je zabeležil največ prenosov v prvem četrtletju 2022 in s tem s prvega mesta izrinil Instagram. Na podlagi prihodkov v prvem četrtletju 2022 iz App Store in Google Play Store je TikTok ustvaril 821 milijonov USD potrošniške porabe. Platforma pa se lahko pohvali z več kot milijardo mesečno aktivnih uporabnikov.
Kaj pa pravi splošna statistika oglaševanja na družbenih omrežjih?
Kljub temu, da se povprečni potrošnik pogosto pritožuje nad prekomernimi reklamami na družbenih omrežjih, so te še kako učinkovite. Statistika nam pove, da se čedalje več vlaga v oglaševanje na spletu. Tako so v prvem četrtletju leta 2021 tržniki za oglase na Facebooku in Instagramu porabili kar za 60 % več sredstev kot v prvem četrtletju leta 2020. Oglaševanje preko socialnih omrežij se v primerjavi z drugimi načini spletnega oglaševanja letno stopnjuje za okoli 25 %.
Kako se vedejo potrošniki?
Glede na podatke iz statistike izvemo, da je možnost, da se potrošnik odloči za nakup produkta šestkrat večja, če spletna stran produkta vključuje vsebine, ki so jih ustvarili drugi uporabniki. Prav tako uporabniki v veliki meri bolj zaupajo drugim uporabnikom in vplivnežem kot pa slavnim osebam ter se bodo na podlagi njihovega priporočila dosti raje odločili za nakup novega izdelka.
Poznavanje statistik na področju trženja na družbenih omrežjih je ključno zato, da lahko ustrezno prilagajamo naše strategije in cilje za oglaševanje našega izdelka ali storitve. Tako prepoznamo, ali obstajajo nove priložnosti ali bi bilo potrebno našo pozornost preusmeriti drugam ali pa smo morda že na pravi poti.
Viri:
- https://blog.hootsuite.com
- https://sproutsocial.com/insights/tiktok-stats/
- https://sproutsocial.com/insights/social-media-statistics/#instagram-stats
Related Posts
Marketinška agencija, interni marketinški oddelek ali kar oboje?
Lastniki podjetij od marketinških oddelkov dan danes pričakujejo mnogo. Nemalokrat se zgodi, da glede na orodja in sredstva, ki jih oddelku ponudijo, celo preveč. Ne glede na pričakovanja, pa se številna podjetja pri nas in po svetu soočajo z izzivom pri vzpostavitvi marketinškega oddelka ter nadalje pri vzpostavitvi marketinških strategij in kasneje do
Google – most do vašega ciljnega občinstva
Google ni le vodilna svetovna iskalna platforma, ampak tudi močan most med podjetji in milijoni uporabnikov, ki vsak dan iščejo rešitve, izdelke in storitve. Oglaševanje na Googlu vam tako omogoča, da vaše sporočilo doseže ciljno občinstvo ter poveča vašo prepoznavnost. V blogu Google oglaševanje 101 ali kako povečati vidnost svojega podjetja smo
Družbena omrežja – 8 razlogov, zakaj jih vaša znamka potrebuje
Leto 2021 je v naša življenja prineslo številne spremembe. Lahko bi rekli, da je ZOOM postal naša nova sejna soba, spletni seminarji pa so nadomestili redne dogodke, ki smo se jih pred tem udeleževali. Tudi družbena omrežja so ena izmed dobro vidnih sprememb dan danes. Postala so namreč še pomembnejša. Družbena omrežja še zdaleč več […]
Zakaj je spletna analitika pomembna za rast poslovanja podjetja?
Ste se tudi vi že kdaj znašli pred vprašanjem »Kaj mi objave, s katerimi se trudim na socialnih omrežjih pravzaprav prinašajo?«. Morda je vaše socialno omrežje vrhunsko urejeno, vendar zaradi nepoznavanja statistike celotne Facebook oz. LinkedIn strani ali posameznih objav, ne izkoriščate celotnega potenciala omrežja? Se morda sprašujete, koliko ob