Marketinška agencija, interni marketinški oddelek ali kar oboje?
Lastniki podjetij od marketinških oddelkov dan danes pričakujejo mnogo. Nemalokrat se zgodi, da glede na orodja in sredstva, ki jih oddelku ponudijo, celo preveč. Ne glede na pričakovanja, pa se številna podjetja pri nas in po svetu soočajo z izzivom pri vzpostavitvi marketinškega oddelka ter nadalje pri vzpostavitvi marketinških strategij in kasneje doseganju rezultatov.
Vodstveni kader podjetja se bo tako slej kot prej srečal z vprašanjem: Postaviti lasten marketinški oddelek ali marketing raje prepustiti zunanjim strokovnjakom? Kljub temu, da je vprašanje precej črno-belo, je odgovor na to vse prej kot enoznačen. Raziskave sicer kažejo, da lahko marketinška agencija zagotovi boljšo strokovno podporo, večjo učinkovitost in boljšo agilnost poslovanja, kljub vsemu pa marketinška agencija ni zmeraj pravi odgovor na vprašanje.
Zakaj se odločiti za najem marketinške agencije?
Strokovnost in izkušenost.
Prednost marketinške agencije je močna ekipa strokovnjakov, s širokim spektrom znanja, ki zajema vse od priprave strategij, analiz konkurenc, upravljanja socialnih medijev, analitike, plačljivega oglaševanja, SEO optimizacije ter e-mail marketinga. Vsak član ekipe prinaša svoje izkušnje, kar zagotavlja, da so vse področja marketinga (in ta so slej kot prej številna!) dobro pokrita. To predstavlja veliko prednost, kajti v lastni marketinški ekipi so podjetja pogosto omejena na specifično znanje zaposlenih, kar zavira rast podjetij.
Nemalokrat se zgodi, da zaposleni v oddelku marketinga v podjetju nekoliko »zaspijo«. Trendi, ki se v marketingu spreminjajo skoraj iz dneva v da, pa tako hitro zbežijo mimo. Digitalna agencija bo na drugi strani poskrbela za ažurnost in sledljivost trendom, brez potrebe po nadzoru, vodenju in izobraževanju vaših internih zaposlenih.
Cenovna prednost.
Cenovni okvir pri odločitvi zagotovo igra pomembno vlogo. Na prvi pogled se lahko agencijski stroški sicer zdijo visoki, vendar bomo ob kratkem izračunu ugotovili, da se nam investicija najverjetneje izplača. Sodelovanje z agencijo nam dolgoročno namreč prinese boljše rezultate, nižje stroške in večjo učinkovitost. Poleg tega marketinške agencije agencije navadno ponujajo različne cenovne modele, kar podjetjem omogoča, da izberejo tisti model, ki najbolje sovpada z njihovimi potrebami in sredstvi, ki so jih namenili za investicijo v marketing. Nenazadnje pa nam agencija poleg večje stabilnosti zaradi večje ekipe ter večje fleksibilnosti, prinese tudi krajše odpovedne roke v primeru, da se pri sodelovanju ali v samem poslovanju podjetja zalomi.
Agilnost digitalnega marketinga.
Kot smo omenili že zgoraj je prednost marketinške agencije tudi neposreden stik s trendi v oglaševanju, širok spekter znanj in sposobnosti hitrega odzivanja na spremembe na trgu. Redno testiranje in optimizacija, ki sta v marketinških agencijah del vsakdana, pa omogočata hitre rezultate in večjo učinkovitost digitalnega oglaševanja.
Objektivnost.
Najemanje digitalne agencije omogoča objektiven pogled na vaše poslovanje. Ker spletna agencija ni neposredno vpletena v vsakodnevne operativne procese podjetja, lahko s svojo neodvisno perspektivo lažje prepozna neizkoriščene priložnosti, ki jih bi morda notranja ekipa spregledala. Objektivnost je še posebej koristna pri razvoju novih marketinških strategij, saj namreč ponuja sveže ideje, nepristransko mnenje ter lažje identificira morebitne pomanjkljivosti in možnosti izboljšav.
Kdaj se je bolje odločiti, da ekipa aktivnosti marketinga prevzame sama?
Kljub vsemu marketinška agencija ni zmeraj odgovor na vprašanje. Če je podjetje šele do dobra zakorakalo na trg, bo zaradi višine investicije v marketing kljub vsemu bolje, da si začetne marketinške naloge razdeli interna ekipa, sredstva, ki bi jih sicer namenili za agencijo ali zaposlitev osebe, zadolžene le za marketing, pa lahko tako s pridom uporabi za investicijo v plačljivo oglaševanje ali v nakup marketinških orodij, ki jih nujno potrebuje. Nikakor pa ne gre tukaj zanemariti dejstva, da gre za dodatno – in če se zadeve lotimo pravilno – izjemno obremenitev kadra v podjetju, zato velja pred začetkom pripraviti natančen načrt, KPI-je, ki se jim bo sledilo in strategijo po čim hitrejši uvedbi nekoga, ki bo v nadaljnjih korakih skrbel “le” za marketing podjetja.
Nikoli ni vse črno in belo – včasih je tudi sivo
V življenju je redko vse črno in belo, vroče ali hladno – podobno je tudi v marketingu. Ko se podjetje razvije, se slej kot prej pokaže potreba po razdelitvi delovnih nalog in nemalokrat na tem mestu pride tudi odločitev o uvedbi “marketing oddelka”.
“Oddelek” pogosto najprej sestoji iz ene osebe, ki je strokovnjak za družbene medije, plačljivo oglaševanje, e-mail marketing, v “prostem času”, pa je dobrodošlo, da pripravi še kak tiskan material in če se še kakorkoli da, poskrbi za pripravo dogodka ali dveh ter poskrbi za promocijski material,…
Šalo na stran.
Tudi po uvedbi marketinškega oddelka se soočamo z vedno novimi zahtevami in potrebami podjetja na področju marketinga. Tako ugotovimo, da velikokrat najboljši kompromis predstavlja zaposliti del (“core”) marketinške ekipe, specifične naloge, ki potrebujejo več tehničnega ali strokovno specifičnega znanja pa prenesti na agencijo, ki z interno marketinško ekipo tesno sodeluje.
Related Posts
LinkedIn oglasi za B2B: Preizkušena pot do kakovostnih poslovnih kontaktov
O LinkedInu velikokrat govorimo kot o “zgolj še eni socialni platformi na kateri se zadržujemo”. Veliko posameznikov prav zares LinkedIn uporablja za brskanje po novicah, iskanju poznanih kontaktov,… vendar je LinkedIn (lahko) veliko več kot to. Če ga znamo pravilno uporabiti. LinkedIn v B2B marketingu največkrat uporabljamo skupaj z LinkedIn o
Kaj nam prinaša Google Analytics 4?
Poznavanje statistik na področju trženja na družbenih omrežjih je ključno zato, da lahko ustrezno prilagajamo naše strategije in cilje za oglaševanje našega izdelka ali storitve.
Zakaj gresta Google Ads in analitika z roko v roki?
Google Ads in analitika – zakaj gresta pravzaprav z roko v roki? In zakaj bo naša Google Ads kampanja zelo težko dolgoročno uspešna, če se ne bomo poglobili tudi v statistiko? V nenehno spreminjajočem se svetu digitalnega oglaševanja je razumevanje metrik, ki določajo uspeh, ključnega pomena. Eden izmed stebrov tega razumevanja je kompleksen sv
Google – most do vašega ciljnega občinstva
Google ni le vodilna svetovna iskalna platforma, ampak tudi močan most med podjetji in milijoni uporabnikov, ki vsak dan iščejo rešitve, izdelke in storitve. Oglaševanje na Googlu vam tako omogoča, da vaše sporočilo doseže ciljno občinstvo ter poveča vašo prepoznavnost. V blogu Google oglaševanje 101 ali kako povečati vidnost svojega podjetja smo
Dodaj odgovor