Kaj nam prinaša Google Analytics 4?
Dobra spletna prisotnost je dandanes ključnega pomena za uspeh podjetja ali blagovne znamke. Splet koristimo za oglaševanje, spletno prodajo, mreženje in doseganje čim večjega števila strank. Seveda si ob tem želimo čim bolj informirano sprejemati odločitve o tem, kako bomo stopali v stik z novimi ali že obstoječimi strankami. Orodje, ki nam je do sedaj pomagalo pri tem se imenuje Universal Analytics (UA). Gre za Googlovo spletno analitiko, ki nam omogoča, da lažje in bolje razumemo svoje stranke.
Tako kot vse ostale stvari, se tudi potrebe in zahteve v analitiki razvijajo. Zato so pri Googlu oktobra 2020 prvič predstavili novo različico digitalnega orodja, imenovan Google Analytics 4, ki ga na kratko imenujemo GA4. Dve leti kasneje – marca 2022 – je Google najavil ukinitev različice Universal Analytics, ki se bo zgodila v juliju 2023.
V nadaljevanju vam bomo objasnili, kako bo ta sprememba vplivala na obstoječe uporabnike različice UA ter vam podrobneje opisali novo različico GA4.
Zakaj bo GA4 nadomestil UA?
Podatki, ki jih o svojih strankah zbiramo preko UA nam pomagajo pri ugotavljanju uspešnosti spletnih oglaševalskih kampanj. S pomočjo omenjenega orodja lahko ugotovimo, kateri načini oglaševanja so najučinkovitejši in lažje prilagodimo način trženja. Prav vse zveni super, kajne? Zakaj se torej dogajajo spremembe na tem področju?
Na kratko: varovanje osebnih podatkov.
Nekoliko širše:
Eden izmed glavnih razlogov za prehod na Google Analytics 4 je naslavljanje naraščajočega trenda sprememb, osredotočenih na zasebnost, pri brskanju po spletu in mobilnih aplikacijah. Ker vse več uporabnikov uporablja različne naprave in brskalnike, je podjetjem težje učinkovito spremljati vedenje posameznega uporabnik.
Še eden izmed razlogov za prehod na Google Analytics 4 je zagotavljanje več možnosti zasebnosti podatkov za uporabnike. GA4 namreč vključuje vgrajene funkcije upravljanja privolitve, ki podjetjem pomagajo pri izpolnjevanju predpisov o zasebnosti podatkov, kot sta Splošna uredba o varstvu podatkov (GDPR) in Kalifornijski zakon o zasebnosti potrošnikov (CCPA).
Seveda pa pri uvedbi GA4 Google ni pozabil na nove funkcije in zmožnosti poročanja, ki so zasnovane tako, da podjetjem pomagajo pridobiti globlji vpogled v vedenje strank.
Kaj torej prinaša Google Analytics 4?
Poglejmo si podrobneje, katere spremembe prinaša s sabo nova različica programa.
Izboljšano varovanje zasebnosti strank
Ena izmed glavnih prednosti različice GA4 je, da bo s svojim načinom delovanja nudila boljšo izkušnjo tako za stranke kot tudi za uporabnike same analitike. Z novimi načini merjenja podatkov bodo uporabniki lažje spremljali razvoj potreb in pričakovanj svojih strank, pri čemer se bodo stranke zaradi novih ukrepov na področju varovanja zasebnosti počutile varneje kot doslej. Na tem področju je pomembno izpostaviti, da nova analitika ne bo hranila podatkov o IP naslovih strank. Iz tega razloga bodo skrbi o varnostnih regulacijah na področju zasebnosti, ki jih urejajo državni zakoni, popolnoma odveč.
Napredno spremljanje na različnih platformah
V primerjavi z UA GA4 uporablja precej drugačen način zbiranja in urejanja informacij. Do sedaj smo bili vajeni zbiranja podatkov v okviru individualnih spletnih sej v brskalnikih, povezanih s »piškotki«. V primerjavi s tem nova analitika deluje na različnih platformah ter ne temelji zgolj na »piškotkih«, s pomočjo novega modela delovanja pa lažje zbira na uporabnika osredotočene meritve. Ta sprememba izhaja iz dejstva, da vsakodnevno čedalje več časa porabimo na mobilnih napravah, na katerih vedno pogosteje namesto spletnih brskalnikov uporabljamo tudi različne aplikacije. Trenutna različica ne izvaja meritev izven spletnih brskalnikov, pri čemer vskoči GA4, ki lahko meri informacije tudi na omenjenih mobilnih aplikacijah, brez uporabe piškotkov. Tako boste lahko kot tržnik lažje dostopali do dodatnih vpogledov v vedenje vaših strank ter na podlagi tega prilagajali svoj način oglaševanja in interakcije z njimi.
IP naslovov se ne bo več zbiralo. Mar ne pomeni to, da bodo tudi podatki o strankah potemtakem tudi bolj skopi? Tudi na tem področju so skrbi odveč, saj novi model izvajanja meritev z integracijo na različnih platformah omogoča lažji in bolj natančni pregled odnosa med podjetjem in stranko.
Kaj lahko pridobimo s pravočasnim prehodom iz UA na GA4?
Ko pomislite na prehod iz UA na GA4, se verjetno vprašate, zakaj ne bi enostavno počakali do julija ter se takrat ukvarjali s tem. Kljub vsemu je dobro pomisliti na posledice, s katerimi se lahko srečamo ob poznem prehodu na novo različico googlove analitike.
Za podjetja, ki se v veliki meri zanašajo na podatke, ki jih zbirajo s pomočjo UA so te informacije še toliko bolj pomembne. Zato je potrebno izpostaviti, da se lahko v primeru (pre)poznega prehoda srečamo z naslednjimi težavami:
• UA in GA4 se razlikujeta v načinu zbiranja podatkov. Zato se moramo zavedati da podatki, ki smo jih zbirali s pomočjo UA ne bodo primerljivi s tistimi, ki jih bo zbirala različica GA4.
• V času, ko boste čakali na nove zanesljive podatke, zbrane s pomočjo GA4, se boste morali zanašati na zastarele podatke, ki ste jih zbrali z UA.
• GA4 s sabo prinaša številne novosti, na katere je seveda dobro pripraviti tudi uporabnike. Čas, ki bi ga lahko porabili za nadgradnjo svojega načina trženja, boste tako primorani vložiti v učenje o novi različici.
Dobra novica ob tem je, da lahko predčasen prehod predstavlja tudi večji občutek varnosti, saj lahko do 1. julija 2023 obe različici delujeta simultano. Tako bo lahko vaša spletna stran istočasno zbirala podatke preko UA in preko GA4 in vam omogočila kasnejšo primerjavo podatkov v medletnem pogledu. S tem se lahko postopno privajate na novi sistem in hkrati lažje opazite in odpravite napake, ki se lahko pojavijo v takšnem postopku.
Related Posts
Kako lahko socialna omrežja pomagajo razvoju vaše znamke?
Vendar najprej – kaj sploh je digitalni marketing oz. »trženje na družbenih omrežjih«? Ko govorimo o trženju na družbenih omrežjih, si marsikdo predstavlja objavljanje fotografij z nekaj tekstovne vsebine. Morda pomisli še na všečke in komentarje. Tukaj pa se navadno ustavi. Trženje na družbenih omrežjih pa je v resnici veliko več. Gre za proce
Zakaj je spletna analitika pomembna za rast poslovanja podjetja?
Ste se tudi vi že kdaj znašli pred vprašanjem »Kaj mi objave, s katerimi se trudim na socialnih omrežjih pravzaprav prinašajo?«. Morda je vaše socialno omrežje vrhunsko urejeno, vendar zaradi nepoznavanja statistike celotne Facebook oz. LinkedIn strani ali posameznih objav, ne izkoriščate celotnega potenciala omrežja? Se morda sprašujete, koliko ob
Google oglaševanje 101 ali kako povečati vidnost svojega podjetja
Google oglaševanje temelji na platformi Google Ads. Gre za spletno oglaševalsko platformo, ki jo je razvilo podjetje Google. Platforma deluje tako, da oglaševalci na njej plačujejo za prikazovanje kratkih oglasov, ponudbe storitev, seznamov izdelkov in video vsebin. Platforma za oglaševanje, ki jo ponuja podjetje Google, tržnikom omogoča številne nač
Zakaj gresta Google Ads in analitika z roko v roki?
Google Ads in analitika – zakaj gresta pravzaprav z roko v roki? In zakaj bo naša Google Ads kampanja zelo težko dolgoročno uspešna, če se ne bomo poglobili tudi v statistiko? V nenehno spreminjajočem se svetu digitalnega oglaševanja je razumevanje metrik, ki določajo uspeh, ključnega pomena. Eden izmed stebrov tega razumevanja je kompleksen sv