
Na kaj biti pozoren pri izdelavi spletne strani?
Domača stran vašega spletnega mesta mora jasno sporočati, kaj obiskovalcu spletne strani ponujate oz. kateri problem zanj rešujete. Osebe, ki se na vaši spletni strani znajdejo, zelo redko preberejo vsako besedo, zato naj bo izdelava spletne strani premišljena, stran pa narejena z mislijo na to, da je potrebno čim več povedati z vizualnimi efekti, pa naj gre za fotografije, ikonografijo, naslove ali video vsebine. Izberite prave ključne besede in stavke, s katerimi boste stranko pritegnili in jo na spletni strani zadržali.
Pri izdelavi spletne strani poskrbite za hierarhijo
Hierarhija je pomembno načelo oblikovanja, ki pomaga prikazati vašo vsebino na jasen in učinkovit način. Na vaši spletni strani ustvarite hierarhijo, ki bo jasno vidna, obiskovalca spletnega mesta pa boste lahko tako glede na njegova zanimanja usmerili na želeno mesto na vaši spletni strani.
Glavne komponente vizualne hierarhije so:
- Velikost in teža: poudarite svoje najpomembnejše elemente, kot sta na primer ime podjetja in logotip, tako da jih povečate in jih vizualno izpostavite. Bralci običajno težijo k velikim in krepkim naslovom, šele nato preidejo na besedilo manjših odstavkov, zato se velja poigrati tudi z naslovi.
- Postavitev elementov: Uporabite pravilno postavitev različnih elementov na vaši spletni strani in tako usmerite pogled obiskovalcev v želeno smer. Tako lahko na primer v središče zaslona postavite pomemben gumb s pozivom k dejanju ter stranko pozovete k interakciji.
Ko enkrat vzpostavite jasno hierarhijo podatkov, ki jih prikazujete na strani, bodo bralci nezavedno sledili vašim namigom.
Pri ustvarjanju hierarhije pa ne pozabite na barvo, kontrast in razmik, ki služijo nadaljnjemu poudarjanju želenih elementov.
Berljivost vsebine je zelo pomembna
»Berljivost« pove, kako enostavno ljudje prepoznajo besede, stavke in besedne zveze. Če je berljivost vašega spletnega mesta visoka, ga bodo uporabniki lahko brez težav prebrali in vsebino tudi dobro razumeli. Na ta način pridobivanje informacij postane enostavno, obiskovalci pa se na spletno mesto, ki je dobro berljivo radi vračajo ali ga priporočijo drugim.
Da bi bila berljivost vašega spletnega mesta dobra:
- Kontrast je ključnega pomena: Zadosten kontrast med barvo besedila in barvo ozadja pomembno vpliva na berljivost. Čeprav so v barvni shema vašega spletnega mesta verjetno zastopane predvsem barve vaše blagovne znamke oz. vašega CGP, poskrbite, da bo med besedilom in podlago dovolj kontrasta.
- Velikost črk: večina ljudi se niti ne bo trudila prebrati manjše pisave. Eno izmed osnovnih pravil spletnega oblikovanja je, da besedilo glavnega besedila ostane veliko 16pt. Kljub vsemu pa je ta številka popolnoma odvisna od pisav, ki ste jih izbrali za svoje spletno mesto.
- Vrsta pisav: Svet tipografije vam dan danes ponuja pestro izbiro različnih vrst pisav. Izbirate lahko med serifskimi pisavami pa vse do sans serifs pisav. Pisave brez serifov so običajno najboljša izbira za dolga spletna besedila – na primer to, ki ga trenutno berete.
Poleg tega lahko z mešanjem različnih tipov pisav ustvarite zanimiv vtis, ki si ga bo bralec zapomnil. Vendar ni dobro pretiravati. Na strani je priporočljivo kombinirati dva tipa pisave.
Kljub vsemu pa lahko vaši strani dodate tudi nekaj elementov v okrasni pisavi. Gre za pisavo, ki običajno posnema ročno pisavo. Vendar bodite pozorni na to, da takšnih elementov ne bo preveč.
Poskrbite za enostavno navigacijo po strani
Kot lastnik spletne strani si želite, da uporabniki zlahka najdejo tisto, kar iščejo. Poleg tega spletno mesto z jasno in transparentno navigacijo pomaga iskalnikom indeksirati vašo vsebino, hkrati pa močno izboljša uporabniško izkušnjo:
- Povežite svoj logotip z domačo stranjo: Ta nasvet za oblikovanje spletnega mesta je običajna praksa, ki jo bodo pričakovali obiskovalci, vi pa jim boste s tem prihranili nekaj dragocenih klikov.
- Izpostavite glavni meni: ne glede na to, ali se odločite za klasični vodoravni meni, „hamburger meni“ ali kaj drugega – meni vašega spletnega mesta mora biti viden, obiskovalec pa ga mora takoj razumeti in se v njem znajti. Meni naj bo tudi smiselno struktoriran – razdeljen naj bo na podstrani.
- Ponudite navpično krmarjenje: če je vaše spletno mesto dolgo, lahko uporabite sidrni meni. Z enim klikom bodo obiskovalci lahko hitro skočili na kateri koli del spletnega mesta. Druga možnost, ki jo je treba upoštevati, je gumb »Nazaj na vrh«, ki obiskovalce pripelje na vrh strani.
- Poskrbite za nogo vaše spletne strani: Noga vašega spletnega mesta je verjetno zadnja stvar, ki jo lahko vidite na svoji spletni strani, zato je dobro, da tja postavite vse pomembne povezave. To lahko vključuje vaše kontaktne podatke, ikone v družabnih omrežjih in skrajšano različico vašega menija ali katere koli druge ustrezne povezave, ki jih bodo obiskovalci morda potrebovali.
Bodite mobilnikom prijazni
Vsi obiskovalci vašega spletnega mesta bi morali imeti možnost, da uživajo v vsebini, ki jo na spletnem mestu ponujate. Veliko obiskovalcev bo na vašo spletno stran dostopalo tudi s pomočjo mobilnika ali tabličnega računalnika, zato je nujno, da je spletna stran prilagojena tudi za mobilne naprave. Glede na Googlove trditve se 61% uporabnikov verjetno ne bo vrnilo na spletno mesto v mobilni napravi, če bi imelo težave z dostopom, in 40% jih namesto tega obišče konkurenčno stran
Vaše spletno mesto za mobilne naprave mora biti čistejše in manj natrpano kot namizna različica, zato razmislite o zmanjšanju elementov strani in zmanjšanju nekaterih elementov, kot je meni. Obstajajo tudi edinstvene mobilne funkcije, s katerimi lahko izboljšate svoj mobilni dizajn.